اجتماعی - خاطره

گذری بر مسائل روز جامعه اعم از فقر، بی کاری، بیماری، ازدواج، اعتیاد، کودک آزاری و ... با مدیریت خانم بشیری

اجتماعی - خاطره

گذری بر مسائل روز جامعه اعم از فقر، بی کاری، بیماری، ازدواج، اعتیاد، کودک آزاری و ... با مدیریت خانم بشیری

نحوه رفتار با کودک پرخاش گر و بی ادب ...


کودکم بد اخلاق و پرخاش گراست. چه کار انجام دهم؟

بعضی از افراد ذاتاً بد اخلاق هستند پس ممکن است مجبور باشید با بد اخلاقی آن ها بسازید. اما در مورد کودکان هم بگذارید تا احساسات شان را بروز دهند، چه این کار خوب و خوشایند باشد و یا ناخوشایند. در عین حال به آن ها بگویید که درست و پسندیده نیست که احساسات نا مطلوبشان را نشان دهند و یا با دیگران بد رفتاری کنند و یا آن ها را کتک بزنند. بهتر است چیزی در اختیارشان قرار دهید تا پرخاش گری را به وسیله ی آن از بین ببرند و عصبانیت و ستیزه جویی خود را بر سر خواهر و برادرش خالی نکنند.

با یک کودک بی ادب و بی تربیت چگونه باید رفتار کنم؟

اکثر کودکان بسیار رک گو هستند و ممکن است از گفتن این جمله که "شما چاق" یا "تنبل هستید" منظور بدی نداشته باشند. باید با آن ها با ملایمت رفتار کنید و به ایشان بگویید که حرف های شان خوب نیست، حتی اگر درست هم باشد برداشت بدی به وجود می آورد. برخی از کودکان هم فقط برای جلب توجه یا خود نمایی بی ادبی می کنند و گاهی اوقات افراد خانواده نظیر مادربزرگ و پدر بزرگ ها هم به طور غیرعمد و ندانسته با لبخند زدن این رفتار را تأیید می نمایند. در این صورت اگر کودک به کار خود ادامه داد به او توجه نکیند  و به آرامی به او بفهمانید که عملش خوشایند نیست.

چگونه می توانم مشکل رفتاری فرزندم را تشخیص دهم؟

معمولاً بسیاری از مادران تصور می کنند که کودکشان مشکل دارد  اما خوش بختانه در بسیاری از مواقع این گونه نیست. با این وجود اگر فکر می کنید که کودکتان ناراحت است با بررسی علائم زیر  به پزشک مراجعه نمایید.

رفتار متقابل و تعامل او با پدر و مادر و دیگر افراد خانواده ضعیف باشد.

رفتارهای خشونت آمیز و مخرب انجام دهد.

بی قراری، نا آرامی و بی تابی در حرکاتش ظاهر گردد.




منابع این نوشتار محفوظ است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.