اجتماعی - خاطره

گذری بر مسائل روز جامعه اعم از فقر، بی کاری، بیماری، ازدواج، اعتیاد، کودک آزاری و ... با مدیریت خانم بشیری

اجتماعی - خاطره

گذری بر مسائل روز جامعه اعم از فقر، بی کاری، بیماری، ازدواج، اعتیاد، کودک آزاری و ... با مدیریت خانم بشیری

کفش ...


بخش اول - پاپوش مناسب

برای حرکت به کفش خوب نیاز دارید بنابراین با دقت و اطلاع کافی جهت خرید آن اقدام نمایید. رنگ و شکل ظاهری، اندازه و فرم و مرغوبیت جنس از جمله مواردی هستند که می بایست در هنگام خرید مد نظر گرفته شود. مثلاً تبعیت کفش از الگوی طبیعی پاها باعث می شود که پنجه ها زیاد به هم دیگر نزدیک نشوند و سطح انگشتان تا پاشنه بیش از حد بلند قرار نگیرد. اندازه نیز طوری باید باشد که پا درون آن احساس راحتی کند و در هنگام راه رفتن مشکل ایجاد نشود. هیچ گاه در موقع خرید کفش به این نکته فکر نکنید که به مرور زمان جا باز می کند و سایز مناسب می یابد زیرا شما اکنون به آن نیاز دارید و اندازه اش در این زمان باید مطابق پای تان باشد. پس باید نهایت دقت در انتخاب صورت گیرد تا کفش نه آن قدر بزرگ باشد که پا درون آن بلنگد و نه آن قدر کوچک که پاها را تحت فشار قرار دهد چون در این صورت پاها ورم کرده و باعث آزارتان می شود.

١. صبح ها کفش نخرید.

به طور معمول پاها در طول روز کمی ورم می کنند زیرا بنا به دلایلی چون اثر جاذبه ی زمین و ایستادن و فعالیت روزانه، خون در ماهیچه ها جمع می شود و اندازه ی پاها نسبت به صبح و زمان بعد از خواب بزرگ تر جلوه می نماید؛ بنابراین در هنگام صبح کفش نخرید و این کار را به ساعات عصر موکول کنید.

٢. به یاد داشته باشید پاهای شما هم اندازه نیستند!

برخلاف عقیده برخی از مردم اندازه ی دو پای شما کاملاً یکسان نیست و معمولاً یکی از پاها بزرگ تر از دیگری است. پس زمان خرید در نظر داشته باشید که کفش را برای پای بزرگ تر امتحان کنید چون در غیر این صورت پای شما اذیت خواهد شد.

٣. قرار نیست فقط یک شماره ی خاص اندازه ی پای شما باشد!

نباید به شماره ی روی کفش ها اعتماد کنید؛ چون هر تولیدی قانون خود را دارد و از الگوهای خاصی تبعیت می کند. مثلاً کفش نمره ی ۴۰ که در یک تولیدی عرضه می شود، در مکانی دیگر با شماره ی ۴۲ ارائه می گردد. بنابراین برای هر بار خرید باید شخصاً حضور داشته باشید و کفش را امتحان کنید. ضمناً در موقع خرید حتماً جوراب به پا داشته باشید چون اندازه شما با جوراب بزرگ تر نشان داده می شود و خواه یا نا خواه شما نیز غالباً جوراب به پای خود دارید.

٤. به کف کفش ها نیز دقت کنید.

کف کفش و پاشنه آن هم از جمله نکاتی است که نباید از نظر دور بماند چون کفش هایی با تخت نرم بر زیبایی آن می افزایند و حرکت با آن را راحت تر می کنند و البته کفش های با جنس خشک هر چند زیبا و جذاب باشند نمی توانند سلامت افراد را تأمین کنند. در مورد پاشنه نیز بسیار هوشیار باشید چون در دوره ی کنونی افراد به بلندی قد اهمیت می دهند و به همین دلیل از کفش هایی با پاشنه های کشیده یا مخفی استفاده می کنند که این مورد احتمال پیچ خوردن و آسیب دیدن پا و یا سایر قسمت های بدن را فراهم می آورد؛ پس باید با انتخاب صحیح، لذت بردن و قدم زدن با یک کفش خوب را تجربه کنید.

 



منابع این نوشتار محفوظ است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.